Akumulatory dla skuterów elektrycznych będą zupełnie inne, niż te samochodowe. Różni je przede wszystkim cykl pracy. Akumulatory do skutera elektrycznego są produkowane do codziennej, cyklicznej pracy, czyli powtarzanych cyklów rozładowania i ładowania. Są to bardzo szczelne, bezobsługowe akumulatory, z żelowym elektrolitem oraz kwasem ołowiowym lub elektrolitem, który „uwięziony” jest w macie z włókna szklanego (Absorbed Glass Mate – AGM).

Czym różnią się od siebie?

Akumulatory żelowe wykazują się większą trwałością podczas pracy cyklicznych. Z kolei akumulatory do skutera elektrycznego AGM mają lepszą wydajność prądu rozruchowego, a także niższą cenę.

Jakie mają cechy wspólne?

Oba akumulatory są wyposażone w systemy samo-uszczelniających zaworów, które podczas wykrycia zbyt dużego ciśnienia wewnątrz akumulatora, otwierają się, wypuszczając na zewnątrz gazy, chroniąc tym samym akumulator przez rozsadzeniem od środka. Akumulatory do skutera elektrycznego są bardziej odporne na wszelkiego rodzaju wibracje, uderzenia, oraz duże różnice temperatur. Nie trzeba w nich uzupełniać elektrolitów, ponieważ żel nie paruje. Nie wymagają tym samym specjalnie wentylowanych pomieszczeń. Żel chroni także przed możliwymi wyciekami. Oba akumulatory bardzo skutecznie regenerują się po rozładowaniu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *